Sucha skóra zimą

Do zimy jeszcze sporo czasu, w końcu lato mamy w pełni, jednak wszystko zleci w mgnieniu oka. A mroźna pora roku wiąże się z licznymi problemami. Część z nich dotyczy naszego zdrowia. To okres, w którym nasza odporność jest osłabiona narażeni jesteśmy na rozmaite infekcje. Jednak to nie wszystko. Zima jest również kłopotliwa dla naszej skóry. Dlaczego? Wiele osób, szczególnie kobiet, ma w tym okresie trudności z jej odpowiednim nawilżeniem. Niskie temperatury, na które jesteśmy narażeni każdego dnia, bardzo wysuszają niektóre partie. Najbardziej narażona jest skóra na naszych rękach, dłoniach i twarzy. Nie pomaga nawet noszenie rękawiczek czy otulanie się szalem. W tym okresie niezbędny okazuje się krem nawilżający. Najlepsze są te tłuste, która nie tylko koją wysuszona skórę, lecz dodatkowo tworzą także warstwę ochronną. Zabezpiecza ona partie naszego ciała przed mrozem. Przydają się również rozmaite olejki. Przy wysuszonej skórze zimą nie można się także obejść bez odpowiedniego peelingu. Dzięki niemu z łatwością pozbędziemy się złuszczonego naskórka i nie będzie on już zalegał nieestetycznie na partiach naszego ciała. Zimą szczególnie trudno dbać o zdrowie naszej skóry, nie jest to jednak niemożliwe. Po prostu musimy bardziej się starać i stosować duże ilości preparatów ochronnych. Wtedy na pewno wszystko będzie w porządku.

Gdy wyskoczy pryszcz

Wielu ludzi ma problemy ze skórą. Mogą mieć one najróżniejszy charakter. Zmorą sporej ilości osób jest łupież. Inni z kolei często łapią wysypki i uczulenia. Część problemów zazwyczaj jednak kojarzy się z okresem dojrzewania i wzmożoną produkcją hormonów na tym etapie. Sporym kłopotem dla większości nastolatków jest trądzik młodzieżowy. Czasami jednak nie da się go uniknąć. Duży wpływ na jego pojawienie się mają po prostu geny. Nikt nie powinien jednak zapomnieć o właściwej higienie i pielęgnacji twarzy. To podstawa – nie tylko w wieku dojrzewania. Żele antybakteryjne do mycia twarzy powinny być stosowane nawet dwa razy dziennie. Analogicznie – kremy i toniki do oczyszczania. Przydaje się tu także właściwa dieta bogata w witaminy i minerały, między innymi cynk i żelazo. W niektórych wypadkach jednak to za mało, aby wygrać w walce z trądzikiem. Wówczas konieczna jest wizyta u lekarza specjalisty. Tylko on będzie nam mógł pomóc uporać się z problemem. Specjalistyczne preparaty mają zazwyczaj silne działanie antybakteryjne – w żadnym wypadku nie możemy ich wiec stosować samodzielnie, bez żadnej konsultacji z dermatologiem. Z pomocą lekarza jednak szybko powinniśmy pozbyć się trądziku. Będziemy mogli cieszyć się zdrową i piękną skóra naszej twarzy przez długi czas. W końcu dla każdego nastolatka odpowiedni wygląd to podstawa dobrego samopoczucia.

Biegać można wszędzie

Ruch to zdrowie. Co raz więcej Polaków ma tego świadomość. Jednak, niestety, ciągle sporo z nas broni się jak może przed jakąkolwiek formą aktywności fizycznej. Powodów jest wiele. Często ludzie wkręcają się brakiem wystarczającej ilości czasu. Jednak tak naprawdę nie potrzeba wiele – wystarczy już pięć minut dziennie – a tyle chyba każdy wygospodaruje. Inni twierdzą, że nie maja warunków. Brak odpowiedniego sprzętu czy pieniędzy na siłownie może stanowić pewną przeszkodę. Istnieją jednak formy aktywności nie wymagające od nas takich nakładów. W końcu biegać można zawsze i wszędzie, a do tego za darmo. Podczas biegania dotleniamy nasz organizm i sprawiamy, że poprawia się pamięć i koncentracja. Czynność ta sprzyja również naszej odporności. Inna rzecz – układ oddechowy pracuje o wiele wydajniej, zwiększa się pojemność naszych płuc. Regularne bieganie poprawi także krążenie krwi w naszym ciele. Dlatego warto jest czasami wyjść z domu i pobiegać. Nie musimy zaczynać od długich tras. Na początek wystarczy kilkaset metrów. Do wszystkiego dojdziemy stopniowo, w miarę upływu czasu i nie ma co się spieszyć. Trzeba jednak po prostu zacząć dbać o siebie i swoje zdrowie. Nic dzięki temu nie stracimy. Poprawi się jednak nasze samopoczucie i to znacznie. Czy jest wiec jeszcze się nad czym zastanawiać?

Aerobic nie jest zły

Wiele kobiet marzy o szczupłej sylwetce. W dzisiejszych czasach lansuje się bowiem określony typ urody, pewien ideał, do którego każda pani stara się dążyć. Jego podstawę stanowią właśnie odpowiednie wymiary. Czasami jednak ciężko jest nam je osiągnąć. Przyczyn może być wiele. Czasami to niezdrowy styl życia, a nie kiedy po prostu geny. Jednak jest kilka rzeczy, które mogą mieć wpływ na nasz wygląd. To miedzy innymi sprawność fizyczna. Brak ruchu z całą pewnością przyczynia się do odkładania w naszym organizmie tkanki tłuszczowej. Dlatego tak ważna jest aktywność. W Polsce, szczególnie wśród pań, co raz większą popularnością cieszy się aerobic. Ćwiczenia przy muzyce mają różny stopień trudności. Jedne są proste, inne ciut bardziej skomplikowane. Spróbować je wykonywać może jednak każdy. Zajęcia fitness są prowadzone w każdym mieście. Zazwyczaj odbywają się one w godzinach wieczornych lub popołudniowych, a udział w nich nie kosztuje wiele. W ten sposób jednak podniesiemy niewątpliwie naszą sprawność fizyczną i nie tylko. Pozbędziemy się nadmiaru tkanki tłuszczowej przy okazji wzmacniając nasz organizm. Aerobic to również idealny sposób na odreagowanie mocji i stresów po ciężkim dniu w pracy. Jeśli więc jesteśmy zdenerwowani i zestresowani – dlaczegóż by nie poćwiczyć? Tylko na tym skorzystamy.

Lampka wina nie zaszkodzi

W naszym kraju co krok możemy natknąć się na wiele kampanii społecznych skierowanych przeciw alkoholowi. Piętnuje się między innymi osoby, które zasiadają za kierownicą po kieliszku. Pić nie można również w godzinach pracy. Kobiety ciężarne także powinny wystrzegać się procentów. Czy jednak z tego wszystkiego wynika, że alkohol jest zły? Bynajmniej. Należy jednak umieć zachować pewien złoty środek, nie przesadzać i pić go w odpowiednich sytuacjach. Lampka wina dziennie bowiem nikomu nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie. Wino jest jednym ze słabszych alkoholi. Bazuje na sfermentowanym soku owocowym, jest więc najbardziej naturalne. Jego dobroczynny wpływ na nasz organizm jest ogromny. Przede wszystkim poprawia krążenie. Jest też dobre dla wszystkich nadciśnieniowców. Oddziałuje również na proces trawienia. W krajach śródziemnomorskich odrobina wina wytrawnego do obiadu to norma i nie ma w tym nic dziwnego. Oczywiście, nie pijemy go w dużych ilościach – to powinna być naprawdę jedna lampka i to w sytuacji, kiedy nie będziemy zmuszeni do prowadzenia pojazdów. Wówczas picie przyniesie nam same korzyści, po0rawi samopoczucie i pracę układów wewnętrznych. Bo w końcu alkohol został stworzony dla ludzi i nikt nikomu nie zabrania go spożywać. Aby tylko nie przesadzać z jego ilością, to wszystko będzie dobrze.

Marchewka dobrze podana

O tym, że warzywa i owoc są ważnym źródłem witamin i mikroelementów, wiedzą nawet małe dzieci. Jednak czasem ta świadomość to za mało. Małego szkraba często ciężko jest przekonać do zjedzenia czegoś zdrowego, w tym właśnie warzyw. Grymaszenie przy posiłku to w zasadzie norma. Szczególnie, kiedy w grę wchodzi marchewka. Dlatego matki nieraz stają na głowie, aby podać ją w taki sposób, żeby ich pociecha zajadała obiad ze smakiem. Jednym ze sposobów na marchewkę są surówki. Stosowane jako dodatek do dania głównego bądź same. Zazwyczaj używa się do nich surowej marchwi. Odpowiednio doprawione smakują wszystkim dzieciom. Kolejny pomysł do chrupiące placki marchewkowe. To świetna przekąska, która nie tylko zaspokoi głód, ale i jest zdrowa. Większość szkrabów nawet nie będzie miało pojęcia, co tak naprawdę znajduje się w ich posiłku. Marchewka z groszkiem do obiadu jest pyszna i efektywna, jednak w takiej formie zje ją niewiele dzieci. Lepiej już się sprawdzi ciasto marchewkowe. W smaku przypomina ono zwykły piernik. Można dodać do niego odrobinę dżemu wiśniowego, aby nabrało wyrazu. Taki ciasto możemy podać na podwieczorek bądź zapakować naszemu dziecku do szkoły. Możliwości jest naprawdę wiele. Marchewka nie musi być wcale nudna i niesmaczna. Wszystko zależy tylko od fantazji osoby, która rządzi w kuchni.

Mleko to nie wszystko

Kampania społeczna – „Pij mleko, będziesz wielki” przyniosła sporo korzyści. Popularyzacja produktów mlecznych wśród dzieci jest bardzo ważna. Są one bowiem ważnym źródłem wapnia, koniecznego do prawidłowego rozwoju układu mięśniowego i kostnego. Intensywny wzrost nie może się bez niego obyć. Jednak wapń to nie wszystko. Nawet podawany w dużych ilościach, nie zawsze jest dobrze przyswajany przez organizm. Często wydalamy większość, gdyż nie wchłania się ona. Czy możemy coś zrobić, aby poprawić tę przyswajalność? Do tego potrzebne są również inne pierwiastki. Ważny jest magnez i żelazo. Nie możemy również zapominać o witaminach z grupy B. Jak je podawać? Najlepiej oczywiście w naturalnej formie. Owoce możemy dać dziecku do szkoły, jako część drugiego śniadania. W domu, dobrze jest bazować na produktach zbożowych i tłuszczach roślinnych. Unikajmy tłustego mięsa i gotowych produktów spożywczych takich jak zupy w proszku. Dobre są jednak produkty zbożowe: kasze czy płatki. Także ryż wpływa pozytywnie na rozwój młodego organizmu. Jeśli chodzi o napoje – najlepsze są wody mineralne, nie gazowane. Słodkie owocowe soki to tylko puste kalorie. A przecież najważniejsze są tak naprawdę witaminy. Jeśli więc chcemy dbać o zdrowie naszego dziecka, musimy działać kompleksowo. A odpowiednia dieta to w tym wypadku podstawa.

Gdy za mało magnezu

Odpowiednia dieta jest podstawą dobrego samopoczucia. Niestety, często o niej zapominamy. Jemy niezdrowe posiłki, często stołujemy się na mieście, zamawiamy Fast foody. Nierzadko praktycznie nic nie jemy w ciągu dnia. Prowadzi to do niedoborów różnych związków chemicznych w naszym ciele, co ma oczywiście niekorzystny wpływ na nasze zdrowie. Jednym z ważniejszych dla naszego organizmu pierwiastków jest magnez. Jest on niezbędny do prawidłowego wchłaniania żelaza. Jego braki powodują także przemęczenie, problemy ze snem, trudności w koncentracji czy zapamiętywaniu. Odczuwamy to boleśnie przy każdym wysiłku umysłowym, który przychodzi nam z trudnością. Warto także pamiętać, że picie kawy w dużych ilościach także ma negatywny wpływ na zawartość magnezu w organizmie. Co więc możemy zrobić, aby poprawić nasze samopoczucie? Ciężko jest niektórym ograniczyć spożycie kofeiny. Warto jednak pić kawę z mlekiem lub rozpuszczalną. Wówczas jej działanie jest mniej szkodliwe. Możemy także spróbować zmienić naszą dietę na produkty bogate w magnez i inne cenne substancje. Warto jest także przyjmować różne syntetyczne odpowiedniki naturalnych pierwiastków. Magnez najczęściej jest łączony z witaminami B, które wspomagają jego przyswajanie. Już jedna tabletka dziennie może nam pomóc przy kłopotach z pamięcią czy koncentracją.

Dlaczego jesteś zmęczony?

Spora grupa ludzi nie może sobie poradzić ze zmęczeniem. Nawet, jeśli spokojnie przesypiają noc, rano budzą się bez energii do życia. Nie jest to oczywiście dobre i może odbić się nie tylko na naszej rodzinie, lecz również pracy. Przemęczeni bowiem nie będziemy należycie wywiązywać się ze swoich obowiązków. Warto więc się zastanowić – skąd bierze się to zmęczenie. Być może należałoby zrobić odpowiednie badania lekarskie. Często okazuje się bowiem, iż przyczyną jest brak w naszym organizmie witamin i związków chemicznych, niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania. Zła dieta, Zycie w pośpiechu, stres – wszystko to odbija się na nas negatywnie. Co więc możemy zrobić, aby nie czuć się wiecznie zmęczonym? Przede wszystkim – odpowiednie menu. Duże ilości warzyw i owoców nikomu nie zaszkodzą, a pozwolą uzupełnić ewentualne braki w naszym organizmie. Powinniśmy także pić sporo płynów w ciągu dnia – zwłaszcza wodę nie gazowaną. Obok tego, każdemu przyda się odrobina ruchu. Jeśli zmęczymy się fizycznie, masz umysł dostanie dotleniony i będzie gotowy do wysiłku. Dlatego też, każdy przemęczony człowiek powinien zacząć coś robić. Życie w ciągłym biegu wykończy przecież każdego. Trzeba się po prostu zatrzymać i pomyśleć. Być może wcale nie musimy zrobić wiele, aby czuć się odpowiednio. Warto jest spróbować.

Pływanie od małego

Wszyscy rodzice pragnął, aby ich dzieci rozwijały się prawidłowo i zdrowo rosły. W tym celu przygotowują im rozmaite posiłki, podają suplementy diety i regularnie kontrolują ich stan u lekarza. Jednak to nie wszystko. Zdrowe dziecko to przede wszystkim aktywne dziecko. Dlatego też powinniśmy stworzyć naszym pociechom możliwość do uprawiania sportu. Co raz więcej rodziców uczęszcza ze swoimi pociechami na basen. Chodzą tam nawet przedszkolaki. Naukę pływania można rozpocząć bowiem już od małego. Co więcej – im wcześniej tym lepiej. Często dorośli mają problemy z opanowaniem tej sztuki. Dzieciom jednak nie sprawia to trudności. Trzeba więc to wykorzystać. Tym bardziej, że pływanie ma olbrzymi, pozytywny wpływ na każdy organizm. Przede wszystkim, wpływa na rozwój mięśni i kości. Poprawia również kondycję fizyczną. Dzięki niemu wzrasta odporność na zachorowania w sezonie grypowym. Poza tym, potrafi odprężyć i uspokoić. Dzieci są przecież pełne energii. Trzeba więc tą energię dobrze spożytkować. Jeżeli więc w placówce wychowawczej naszego dziecka nie ma zaplanowanych zajęć na basenie – sami powinniśmy zabrać tam naszą pociechę. To przejaw troski o jego dobro. A poza tym – świetna zabaw, nie tylko dla milusińskich, lecz również i ich opiekunów. Dlatego też warto chodzić na baseny cała rodziną – o to już od najmłodszych lat naszej pociechy